Elefantridning

Nu e det min och Ronni sista natt har i Koh Chang och vi kunde ju inte lamna on utan att ha ridit elefant eftersom detta ar elefant on enligt thailandarna (sager iaf alla turist brochyrer). Sa klocka 10 imorse blev vi hamtade av en snubbe som korde om soder ut till elefant trekkingen. Val dar var det bara att satta sig pa den lilla "banken" som fanns pa elefantens rygg. Jag tyckte att min tiltade lite at mitt hall sa jag satt och klamde Ronni langre in i sitt horn. Elefant ryttaren sag att jag satt och holl i mig och att jag var radd att ramla ner sa han hoppde ner och erbjod sig sin plats pa elefantens nacke. Jag tvekade inte en sekund, hur ofta far man gora det i sitt liv? Om man nu inte ar en elefant ryttare i Thailand pa 40 bast sa gor man det varje dag och  jag ar ju inte precis det. I en timme var vi ute i djungeln, sakta strosandes emellan traden. Efterat matade jag varan 10 ariga elefant med bananer.

Imorn drar vi till Koh Kood i nagra dagar. Ska bo det pa det har hotellet www.thebeachkohkood.com de dagarna vi ar dar, sen far vi se. Blir nog ingen resa till Kambodja, Ronni ville inte sa vi skipar det. Hade varit coolt annars.

Nu ska vi nog ta oss till beachen och ta nan drink innan vi gar o lagger oss. Hoppas ni har det bra dar hemma i sverige. Syns om 2  veckor.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0