"Ge mig ris!"

Nu har vi varit har i Koh Chang ett par dar och idag beslutade Ronni sig for att smaka pa den thailanska koket som var lite mer spicy om man sager sa. Jag kunde inte sluta garva nar vi idag satt och at lunch. Jag at min kyckling i sotsur sas (sakert kort har nere) och Ronni provade en thailansk sallad som hade en chilifrukt for att visa att den var lite stark. Vi sitter dar och ater i lugn och ro, Ronni hade tagit ett par tuggor och kommenterade att ratten var lite stark. "Ge mig ris." sager Ronni och jag fattade inte riktigt varfor han ville ha det. "Ge mig ris!" och tydligen sa hettade det nu i Ronnis mun. Eftersom jag var sa trog sa tog Ronni det som lag narmast, min vattenmelons shake (as god) och tog ett par klunkar. Jag bara garvade och Ronni bestallde in ny mat. Han kommer fa hora det har resten av resan, hihihii...

Idag har jag shoppat ett par flipflops eftersom jag inte tog med mig nara for ca 40kr och ett par sarong byxor till min syster. Postade en del vykort ocksa idag sa vi far se nar dom dyker upp i sverige. Nu vantar vi pa att vi ska fa svar fran hotellet pa Koh Kood att bokningen gatt igenom annars far vi nog tanka om vad vi ska gora harnast eftersom vi checkar ut pa lordag. Ska kolla vad det skulle kosta att dra over till Kamboja en svang ocksa.

Na nu ska vi ga och ata. Kanske Ronni valjer en matratt med TVA chilifrukter, kan bli skoj o se. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0