Borta bra, men hemma bäst

Nu har jag varit på den här finlansbåten (eller som finnarna kallar den, sverigebåten) i tio dagar. Nu får jag äntligen gå av. Har varit helt okej förutom att jag jobbat tre pass mellan kl 6.30 till 22.30 så det har blivit en hel del långa dagar. Jag har försökt vara lite social genom att kolla på film med några eller spela poker men det hänt bara två ggr. Det mesta jag har gjort är att jobba, äta och sova. Jag som hade tänkt och måla, skriva en massa här i bloggen, i den egna dagboken, har hunnit i och för sig läsa en bok, men träna har jag inte ens orkat med. Var inte riktigt beredd på att det skulle vara så här mycket.
Drömde nå sjukt mellan mitt morgon pass och lunchpass idag. Drömde att jag vart skjuten och när jag sen ville att folk skulle hjälpa mig så sa de "Nä med det där är väl ingenting, den gick ju inte ens igenom". Slutade med att jag själv ringde 112 eftersom ingen ville hjälpa mig. Helt sjukt...

Har sovit i en passagerarhytt i en vecka ungefär, utan fönster och tv (tv har alla personalhytter) och det har ju gått bra. Har inte kollat på tv sen jag bytte till den. Vart dock väckt här om natten kl 4 av en full passagerare som hade gått fel. Han skulle promt in och kolla på hytten men jag sa att har har helt garanterat tagit fel hytt. Trots det så kom har fem minuter senare igen. Händer det mig igen kommer jag vilja byta till en personalhytt för där finns inga fulla passagerare.

Om en timme är jag framme, ska fixa ett par grejer innan jag går av så jag ska nog börja röra mig.

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Ingen hit med fulla passagerare. Varför har du inte personalhytt? Kram!

2007-07-05 @ 16:35:18
URL: http://senses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0